محمود التهامي لـ هاني شاكر: إيه تاريخ حسن شاكوش عشان تقعد معاه وتعمله مؤتمر؟ .. نجوم و فن

أخبار الوطن

شاهد المقال التالي من نبض الجديد .. محمود التهامي لـ هاني شاكر: إيه تاريخ حسن شاكوش عشان تقعد معاه وتعمله مؤتمر؟ والان إلى التفاصيل :

أعرب المنشد الديني محمود التهامي، عن حزنه لما شاهده في المؤتمر الصحفي الذي نظمته نقابة المهن الموسيقية في أحد فنادق الهرم، للصلح بين حسن شاكوش وسعيد الأرتيست وشعبة الإيقاعيين، قائلات: «هاني شاكر نقيب الموسيقيين، لا يهتم إلا بمطربي المهرجانات».

محمود التهامي ومؤتمر شاكوش والأرتيست

محمود التهامي لـ«الوطن»: «عيب يا هاني يا شاكر، أنتّ تاريخك كبير، عيب لما تعمل مؤتمر لواحد زي شاكوش، تاريخه إيه ده عشان تعقد معاه أصلا؟».

وتابع التهامي، أنّه لم يتابع المؤتمر أثناء عقده، مضيفا: «اكتفيت بقول حسبي الله ونعم الوكيل، حزين على اللي وصلناله، دي مصر وفنها كبير، ومطربين المهرجانات مبيقدموش فن حقيقي».

تفاصيل أزمة هاني شاكر ومحمود التهامي

التهامي إنّ عدد المنشدين 7 آلاف، ولا يوجد إلا 400 منهم فقط عضو عامل في نقابة المهن الموسيقية.

وتابع التهامي: «نقابة المهن الموسيقية، لا تفتح باب العضوية للمنشدين، لأن المنشد بالنسبة له ما هو إلا إتاوة، المنشد يشتغل بتصريح عضوية منتسبة ويدفع في السنة ألف و700 جنيه، أما لو عضو عامل يدفع 120 جنيه بس».


اقرأ على الموقع الرسمي




شاهد محمود التهامي لـ هاني شاكر إيه

كانت هذه تفاصيل محمود التهامي لـ هاني شاكر: إيه تاريخ حسن شاكوش عشان تقعد معاه وتعمله مؤتمر؟ نتمنى بان نكون قد وفقنا بإعطائك التفاصيل والمعلومات الكامله .

و تَجْدَرُ الأشارة بأن المقال الأصلي قد تم نشرة ومتواجد على أخبار الوطن ونحيطكم علما بان قام فريق التحرير في نبض الجديد بالتاكد منه وربما تم التعديل فيه وربما قد يكون تم النقل بالكامل اوالاقتباس منه ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر او المقال من مصدره الاساسي.

تابع نبض الجديد على :